Skip to main content

Είναι κακό στην άμμο να κτίζεις Παλάτια.



limaniΠειραιάς: Έχτισαν τον προβλήτα Ι πάνω σε ναυάγιο και τώρα βυθίζεται!Αθάνατη Ελλάδα.Την τραγική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο προβλήτας Ι στο λιμάνι Πειραιά αποκαλύπτουν οι δύο εκθέσεις του τεχνικού συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, ενόψει της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ, τις.. οποίες δημοσιεύει η Καθημερινή. Ο προβλήτας Ι όχι μόνον έχει υποστεί καθίζηση λόγω πλημμελούς κατασκευής του, αλλά επιπλέον έχει αχρηστεύσει υλικό και υποδομές αξίας δεκάδων εκατομμυρίων. Η καθίζηση αποδίδεται στη θεμελίωση του προβλήτα πάνω σε ναυάγιο που δεν ανελκύσθηκε, κατά παράβαση των νόμων, και παρ’ όλο που είχε προσληφθεί εταιρεία για τον σκοπό αυτό.

Σύμφωνα με τις εκθέσεις της γερμανικής εταιρείας Hamburg Port Consulting (HPC) GmbH που παραδόθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, μόνον η αποκατάσταση του δαπέδου, των σιδηροτροχιών και των γερανογεφυρών του ΟΛΠ θα απαιτήσει περί τα 20 εκατ. ευρώ. Τα 8 εκατ. ευρώ αφορούν τις άμεσες δαπάνες επιδιόρθωσης των υποδομών και τα υπόλοιπα περίπου 12 εκατ. ευρώ την προληπτική συντήρησή τους τα επόμενα χρόνια, λόγω της πλημμελούς κατασκευής του προβλήτα.
Η έκθεση αποκαλύπτει ότι από το 2011 που παραλείφθηκε το έργο από την τότε διοίκηση του ΟΛΠ, υπό τον Γιώργο Ανωμερίτη, μέχρι και το 2012, ο προβλήτας είχε υποστεί καθίζηση μέχρι 9,8 εκ. του μέτρου. Για την περίοδο 2012-2014 υπήρξε επιπλέον καθίζηση 1,5 εκ. του μέτρου.
Οι καθιζήσεις αυτές όμως δεν κατέστρεψαν μόνον εξοπλισμό και υποδομές στον προβλήτα Ι. Στον ΟΛΠ και στο ΤΑΙΠΕΔ γίνεται λόγος για διαφυγόντα έσοδα και κέρδη ύψους πολλών εκατοντάδων εκατ. ευρώ, εξαιτίας της απαξίωσης της φήμης και της δυναμικότητας του προβλήτα να φιλοξενεί εμπορευματοκιβώτια. Σύμφωνα με την HPC, στον προβλήτα υπάρχουν αποθηκευτικοί χώροι εμπορευματοκιβωτίων που δημιουργήθηκαν την προηγούμενη δεκαετία και οι οποίοι ακόμη δεν έχουν αξιοποιηθεί ή έχουν αξιοποιηθεί για άλλους λόγους. Στην ίδια έκθεση αναφέρεται ότι οι οκτώ γερανογέφυρες, που εγκαταστάθηκαν τη διετία 2009-2010, έχουν πολύ μικρή χρήση μέχρι σ��μερα, σύμφωνα με τα διεθνή δεδομένα. Μάλιστα, κατά την επιθεώρηση τον περασμένο Νοέμβριο, στην πρώτη από τις οκτώ γερανογέφυρες (RMG01) απουσίαζε η μηχανή έλξης, δεδομένου ότι είχε σταλεί για επιδιόρθωση.
Επίσης, η 8η γερανογέφυρα (RMG08) εμφάνιζε έντονη παρουσία σκουριάς, υποδηλώνοντας μακρόχρονη ακινησία. Κάθε μία από αυτές τις γερανογέφυρες κόστισε περί τα 3 εκατ. ευρώ.
Συνοπτικά, οι επιθεωρητές της HPC αναφέρονται σε «ελλειπτικές» σιδηροτροχιές, σε σπασμένες και «χτυπημένες» ράγες, σε σπασμένες πόρτες και παράθυρα γερανογεφυρών, σε εκτεθειμένα καλώδια υψηλής τάσης (kVA) στο υπεριώδες φως του ηλίου, σε κατεστραμμένους μηχανισμούς ασφάλειας, σε πλημμυρισμένα μηχανοστάσια με λάδια κ.ο.κ.
Ο τεχνικός σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ δεν αναφέρεται στην πηγή του κακού. Το κακό έγινε όταν ο προβλήτας Ι θεμελιώθηκε πάνω σε ένα βυθισμένο καράβι. Πρόκειται για το σκάφος «Αγ. Νεκτάριος», και ευθύνες για τη μη ανέλκυσή του έχουν τόσο οι προηγούμενες διοικήσεις του ΟΛΠ όσο και το Λιμενικό. Είναι γνωστό σε όλους ότι ο σίδηρος χάνει αντοχές με την πάροδο του χρόνου, ειδικά μέσα σε θαλασσινό νερό, και συνεπώς έπρεπε να ανελκυστεί προτού γίνει η θεμελίωση του προβλήτα το 2007-08. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο ΟΛΠ είχε προσλάβει εταιρεία για την ανέλκυση του ναυαγισμένου καραβιού. Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι η εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο της θεμελίωσης, στη συνέχεια, αποδείχθηκε ότι είχε πλαστό εργοληπτικό πτυχίο. Η HPC, παρόλο που δεν ερεύνησε τη θεμελίωση του προβλήτα, εκτιμά ότι οι καθιζήσεις, αν και σε μικρότερη ένταση, θα συνεχιστούν. Γι’ αυτό άλλωστε προέκρινε τα επιπλέον κόστη συντήρησης των υποδομών ύψους 12 εκατ. ευρώ για την επόμενη 30ετία.
Το όλο θέμα το ΤΑΙΠΕΔ το έχει παραπέμψει στη διοίκηση του ΟΛΠ. Ο πρόεδρος του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων Στέργιος Πιτσιόρλας, μόλις παρέλαβε τις δύο τεχνικές εκθέσεις της HPC, τις κοινοποίησε στη διοίκηση του ΟΛΠ, αιτούμενος από αυτήν να προχωρήσει κάθε νομική ενέργεια για την προάσπιση των συμφερόντων των μετόχων της εταιρείας. Η διοίκηση του ΟΛΠ έχει διαθέσει τις εκθέσεις της HPC, αλλά και τη δική της σχετική πραγματογνωμοσύνη, σε νομικό γραφείο προκειμένου να αποτιμήσει το είδος και την έκταση των νομικών ενεργειών που θα απαιτηθούν. Π��ντως οι πιο πολλοί εκτιμούν ότι ο φάκελος που ��ώρα συντάσσεται θα παραδοθεί στον εισαγγελέα, ενώ την αναζήτηση ευθυνών ήδη έχει ξεκινήσει και το Σώμα Επιθεώρησης Δημόσιας Διοίκησης.πηγη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης