Skip to main content

Ταφόπλακα και εδώ: «Ξυπνήστε!» Θα φύγουν τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ σκάφη σε άλλες σημαίες

admin ajax.php?action=kernel&p=image&src=%7B%22file%22%3A%22wp content%2Fuploads%2F2023%2F01%2Fsh
shΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΑ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ

Στις δραστηριότητες του Ελληνικού τουρισμού εντάσσονται και τα Ελληνικά επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, δραστηριότητα
που αναδεικνύει την Ελληνική πολυνησία, τους φυσικούς, πολιτιστικούς και ανθρωπογενείς πόρους, και τα παραγόμενα προϊόντα των Ελληνικών νησιωτικών και παράκτιων περιοχών, συνεισφέρει και υποστηρίζει τις τοπικές κοινωνίες και στις απομακρυσμένες νησιώτικες περιοχές της Ελλάδος, και κυρίως, συνεισφέρει (κατά σχετικές μελέτες) άνω των 2 δισεκατομμυρίων ευρώ και των 25.000 θέσεων εργασίας στην Ελληνική οικονομία. Προσφάτως η Υφυπουργός Οικονομικών και ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπογράψανε ΚΥΑ με την οποία εφαρμόζονται νέες προϋποθέσεις και όροι επιβολής ΦΠΑ επί των δραστηριοτήτων και των υπηρεσιών των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.

Ήδη οι φορείς του Κλάδου του Θαλάσσιου Τουρισμού έχουν διαμαρτυρηθεί προς τα αρμόδια υπουργεία, πρώτον γιατί δεν προηγήθηκε καμμία διαβούλευση επί των αποφάσεων, δεύτερον γιατί επί της ουσίας, οι αποφάσεις αυτές δημιουργούν σοβαρότατες αρνητικές επιπτώσεις για τον κλάδο.

Οι επιπτώσεις αυτές αναλύονται παρακάτω σε επιστολή που έστειλαν προς τα συναρμόδια υπουργεία και τους βουλευτές ο ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΕΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ (ΣΙΤΕΣΑΠ), Η ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (ΕΠΕΣΤ), Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (ΕΣΘΤ) και ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ & ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΘΑΛΑΜΗΓΩΝ ΣΚΑΦΩΝ (ΠΕΑΚΠΕΙΘΣ).

ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΦΑΤΗΣ ΚΥΑ

Το αποτέλεσμα της εφαρμογής της ΚΥΑ των υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας:

«ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ

ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΚΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΓΙΑ ΣΚΟΠΟΥΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΟΡΟ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ»

ΑΔΑ: ΩΕΦΒ46ΜΠ3Ζ-Ξ0Ω / ΠΟΛ 1177/19-09-2018 / ΦΕΚ Β’ 4420/04-10-2018

ΠΟΛ 1187 /ΦΕΚ 4798/Β’/26-10-2018

είναι ότι θα φύγουν τα σκάφη σε άλλες σημαίες και σε άλλες όμορες και γειτονικές χώρες με μηδενικές ή πολύ χαμηλότερες χρεώσεις, ενδεικτικώς:

Τουρκία – μηδενικό ΦΠΑ σε όλα τα επίπεδα

Αλβανία – μηδενικό ΦΠΑ

Κροατία – ΦΠΑ μόνο 13%

Μοντενέγκρο – μηδενικό ΦΠΑ

Γαλλία – 10%

και σε Γερμανία και όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες όταν είναι ενδοκοινοτική συναλλαγή με μηδενικό ΦΠΑ).

Εξ΄ αυτού θα έχουμε τις εξής αρνητικές για την Ελλάδα επιπτώσεις:

θα μειωθεί δραματικά η δραστηριότητα ναυπηγήσεων, αγορών και αντικαταστάσεων σκαφών, με αποτέλεσμα ο υπό Ελληνική σημαία στόλος να καταστεί υπέργηρος και μη ανταγωνιστικός

θα αυξηθεί σημαντικά το κόστος της χρεούμενης ναύλωσης, με αποτέλεσμα να καταστούμε μη ανταγωνιστικοί

θα επιβαρυνθεί το κόστος της ολοκλήρωσης των ήδη προγραμματισμένων αγορών σκαφών (πρόσθεση κόστους ΦΠΑ)

θα επιβαρυνθεί ιδιαίτερα η δαπάνη συντήρησης και επισκευών σκαφών, (και θα αναζητηθούν υπηρεσίες στην αλλοδαπή), οπότε θα απολεσθούν δραστηριότητες και θα πληγούν οι ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις – ιδίως του Περάματος – και περισσότερα από 50 συναφή και υποστηρικτικά επαγγέλματα

θα αυξηθεί το κόστος ελλιμενισμού σκαφών στις Ελληνικές μαρίνες (λειτουργούν ήδη 28 στην Ελληνική επικράτεια) και θα καταστούν μη ανταγωνιστικές οι χρεώσεις τους, έναντι όμορων και ανταγωνιστικών χωρών

θα χαθούν πάρα πολλές θέσεις εργασίας πληρωμάτων, λόγω φυγής των σκαφών ή αλλαγής σημαίας

θα μειωθούν δραματικά οι ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ και άλλα ταμεία

θα μειωθούν σημαντικά οι κατασκευές και ανακατασκευές και ανακαινίσεις σκαφών

θα επηρεαστούν αρνητικά περίπου 120 παραπλήσια και υποστηρικτικά επαγγέλματα που απασχολούν επιπροσθέτως πολλές χιλιάδες εργαζομένους

θα υπάρξει μεγάλη μείωση στο ΦΠΑ των ναύλων που σήμερα εισπράττεται, θα διότι τα σκάφη θα είναι μόνο διερχόμενα, αφού θα ελλιμενίζονται εκτός Ελλάδος

θα απωλεσθεί η εισαγωγή «συναλλάγματος» που εισπράττεται από τις ναυλώσεις και συνεισφέρει στο ισοζύγιο πληρωμών

Επισημαίνουμε, επίσης, ότι θα πληγούν ιδιαίτερα οι νησιωτικές και παράκτιες περιοχές που προσεγγίζουν ως προορισμούς τα σκάφη, κυρίως τα Ελληνικών συμφερόντων, διότι:

θα μειωθούν δραματικά τα έσοδα από τις δαπάνες που κάνουν οι ναυλωτές των σκαφών και τα χρήματα που ξοδεύουν στην χώρα

θα χαθεί η «πρεσβευτική παρουσία» της Ελληνικής σημαίας στα ακριτικά νησιά μας των περιοχών που είναι κυρίως στα Ευρωπαϊκά σύνορα προς τρίτες χώρες, (Νησιά του Βόρειου και του Ανατολικού Αιγαίου, και ειδικά Αγαθονήσι, Καστελλόριζο, Γαύδος, και άλλα που συχνά αναφέρονται ως «αμφισβητούμενης εθνικότητας»)

θα μειωθεί δραματικά η οικονομική συνεισφορά των σκαφών σε συγκεκριμένες Περιφέρειες της χώρας, όπου ήδη ελλιμενίζονται σε τουριστικούς λιμένες και μαρίνες.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης