Skip to main content

Έλληνες εφοπλιστές προσπαθούν να γίνουν Ωνάσηδες με τα λεφτά των Τζιχαντιστών

%CE%BC%CE%BC%CE%BC%CE%BC%CE%BCΚλιμακώνονται οι εκτεταμένες έρευνες των αμερικανικών διωκτικών αρχών, στο στόχαστρο των οποίων έχουν μπει μέχρι τώρα τρεις-τεσσερις Έλληνες εφοπλιστές που εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο πετρελαίου των τζιχαντιστών. Σύμφωνα με την dealnews, οι εξτρεμιστές του Iσλαμικού Kράτους, είχαν
αναπτύξει συνεργασία, όχι μόνο με Έλληνες, αλλά και Τούρκους εφοπλιστές.Το φως της δημοσιότητας έχει δει το όνομα του Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλου, ενώ φωτογραφίζονται άλλα δύο από τα ηχηρά ονόματα των Greeks της ναυτιλίας.

Το πουλόβερ των αποκαλύψεων άρχισε να ξηλώνεται από την τουρκική εφημερίδα «Zaman», που τοποθετείται πολιτικά απέναντι από τον Tαγίπ Eρντογάν, αλλά γρήγορα πήραν διεθνή έκταση με ξεχωριστή αναφορά και από άλλα ΜΜΕ, ενώ κυρίαρχο θέμα συζήτησης έχει γίνει και στα ναυτιλιακά γραφεία άλλων Ελλήνων πλοιοκτητών εντός και εκτός συνόρων.

Από τις έρευνες των αμερικανικών αρχών, που πλαισιώνονται και από Βρετανούς πράκτορες, έχει προκύψει διακίνηση λαθραίου πετρελαίου με 5 τάνκερ της εταιρίας Marine Management Services που φέρεται να ανήκει στον Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλο.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, τα ελληνόκτητα τάνκερ στοχοποιούνται για τη μεταφορά παράνομου πετρελαίου του Bορείου Iράκ, από το τουρκικό λιμάνι του Tσεϊχάν στο λιμάνι της πόλης Αστντόντ του Ισραήλ, που χρησιμοποιήθηκε ως διακομετακομιστικός κόμβος. Πέραν του Γρηγόρη Kαλλιμανόπουλου οι έρευνες στρέφονται και κατά άλλων δύο Ελλήνων εφοπλιστών. O ένας αυτών δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών, από το ξηρό φορτίο έως τα τάνκερ και τα γεωτρύπανα, ενώ ο δεύτερος έχει επικεντρωθεί στις business του πετρελαίου.

Και οι δύο ανήκουν στην… αφρόκρεμα των Greeks της ναυτιλίας, ελέγχουν έναν τεράστιο αριθμό πλοίων έκαστος και κινούνται μεταξύ Ελλάδας, Νέας Υόρκης και Λονδίνου. Επί του παρόντος οι έρευνες συνεχίζονται και δεν έχουν αποδοθεί συγκεκριμένες κατηγορίες κατά των εμπλεκομένων συνεργατών του Iσλαμικού Xαλιφάτου.

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι στο στόχαστρο έχουν μπει και οι τραπεζικοί λογαριασμοί των εφοπλιστών, προκειμένου να διαπιστωθεί αν και πού υπάρχουν ροές χρημάτων.

Σε «πρώτο πλάνο» ωστόσο έχει μπει ο εφοπλιστής Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος. Πέντε τάνκερ της εταιρίας του 78χρονου πλοιοκτήτη, της Marine Management Ser-vices(United Emblem, United Dynamic, United Grace, United Carrier, Delta Sailor) είναι εκείνα που φέρονται να μετέφεραν πετρέλαιο για λογαριασμό του Ισλαμικού Χαλιφάτου για το οποίο το παράνομο εμπόριο αργού αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων, αποφέροντάς του 1 εκατ. δολ. την ημέρα.

Το «United Emblem» παρουσιάζεται δε, ως εκείνο το πλοίο που πραγματοποίησε τα περισσότερα δρομολόγια για τη μεταφορά του πετρελαίου. Στην επίμαχη λίστα των Τούρκων συμπεριλαμβάνονται παρόλ” αυτά και τα ελληνικής ιδιοκτησίας, αλλά με ξένη σημαία πλοία «Kamari», «Angelica An» κ.α. που έκαναν business για λογαριασμό των τζιχαντιστών.


Ο πρώτος σάλος γύρω από τη συγκεκριμένη υπόθεση ξέσπασε το καλοκαίρι του 2014 με αφορμή τους τότε βομβαρδισμούς του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας. Αποκα��ύφθηκε από τον Τουρκικό τύπο ότι τα καύσιμα των ισραηλινών αεροπλάνων που βομβάρδιζαν τη Γάζα προέρχονταν από την Τουρκία και τις πετρελαιοπηγές του Βορείου Ιράκ. Παρουσιάστηκε τότε να έχει στηθεί ένα «ιδιαίτερο κύκλωμα», αποτελούμενο από τζιχαντιστές, Κούρδους του Βορείου Ιράκ, την Τουρκία και από ελληνικά τάνκερ που δραστηριοποιείτο στην εξαγωγή του παράνομου πετρελαίου πρωτίστως προς το Ισραήλ και δευτερευόντως προς την Αμερική.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης