Skip to main content

Στο λιμάνι του Chesapeake: Μια ιστορία τρέλας



Στις 6 του μηνός μετά το μεσημέρι ενώ βρισκόμουν στο γραφείο μου εμφανίστηκε ο υποπλοίαρχος και αναστατωμέν��ς με πληροφόρησε ότι ένας ναύτης είχε πέσει στο ποτάμι. Η ηρεμία είχε πάει περίπατο! Κατέβηκα στην κουβέρτα (κατάστρωμα). Εκείνη τη στιγμή ανέβαζαν τον ναύτη, ευτυχώς σε καλή κατάσταση, από τη σκάλα του πλοίου. Βρεγμένος και τρομαγμένος με κοίταζε στα μάτια χωρίς να μιλάει. Στην αρχή νόμιζα ότι ήταν ένα τυχαίο γεγονός, ότι γλίστρησε κι έπεσε. ΟΜΩΣ… ΟΜΩΣ… ΟΜΩΣ…! Ηταν εγκληματική πράξη! Ο άνθρωπος σκούπιζε στη δεξιά πλευρά του πλοίου μαζί με τον λοστρόμο κι έναν ακόμα ναύτη όταν ο ηλεκτρολόγος περνώντας από το σημείο αυτό και ενώπιον των άλλων τον κλώτσησε με σκοπό να τον πετάξει στο ποτάμι.

Η πρώτη κλωτσιά δεν έφερε το επιθυμητό γι΄ αυτόν αποτέλεσμα γιατί ο ναύτης πιάστηκε από τα ρέλια (κάγκελα) του πλοίου και κρεμασμένος προσπάθησε να κρατηθεί στο κατάστρωμα, αλλά ο «αφιονισμένος» ηλεκτρολόγος συνέχισε να τον κλωτσάει μέχρι που το κατάφερε. Οι παρόντες αντέδρασαν γρήγορα και σωστά. Πέταξαν ένα σωσίβιο στο ποτάμι που ο «ναυαγός-θύ μα» το άρπαξε και κολυμπώντας προς την αριστερή πλευρά και τη σκάλα του πλοίου τον ανέβασαν στο κατάστρωμα. Ο ηλεκτρολόγος απαθής και χωρίς να δώσει εξήγηση για την πράξη του αποχώρησε από το σημείο και εξαφανίστηκε κάπου στο πλοίο. Είναι άσχ��μο πράγμα να πέφτεις από 10 μέτρα ύψος στο νερό. Η επαφή με το νερό μοιάζει σαν να πέφτεις σε τσιμέντο. Δεν ξέρω πώς, αλλά ο ναύτης δεν έπαθε τίποτα. Τρέμω, χάνω τον ύπνο μου, σκεπτόμενος αν το συμβάν αυτό λάβαινε χώρα εν πλω. Αν δεν τον είχε πάρει η προπέλα, θα τον είχαμε χάσει στο χάος του ωκεανού. Οι συνέπειες; Καλύτερα να μην τις σκέπτομαι! Επειτα από συνοπτικές διαδικασίες, την επόμενη μέρα ο τρελο-ηλεκτρολόγος αναχώρησε για τις Φιλιππίνες, αντί να πάει φυλακή. Ετσι το πλοίο επανήλθε στην κανονική του ζωή αφήνοντας σε μένα την πικρή γεύση και το ερώτημα, ακόμα μία φορά, «με τι ανθρώπους μ΄ έχουν βάλει να συνεργαστώ(;)» για να φέρω εις πέρας με επιτυχία τη «ναυτική περιπέτεια»! «Ναυτική περιπέτεια»! Δύο λέξεις που περικλείουν τους όρους ασφάλεια, πλοίο, πλήρωμα, φορτίο, αναχώρηση, ταξίδι, άφιξη, κτλ.
Θύμα πειρατείας! Ο κ. Γκιόλμας θυμάται με μελανά χρώματα ένα πρωινό του Νοεμβρίου του 2008. Το φορτηγό πλοίο «Ρ owerful», στο οποίο ήταν τότε πλοίαρχος, δέχτηκε επίθεση, δύο φορές την ίδια μέρα μάλιστα, από σομαλούς πειρατές ενώ διέσχιζε τον Κόλπο του Αντεν. Οι «Τ imes» περιέγραψαν το περιστατικό ως «την πρώτη αιματηρή σύγκρουση του βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού στην ανοικτή θάλασσα τις τελευταίες δεκαετίες» . « Το βαπόρι ήταν τελείως ανοχύρωτο, πήγαμε να χρησιμοποιήσουμε τις μάνικες του νερού για να τους εμποδίσουμεκαι ξαφνικά οι σφαίρες άρχισαν να πέφτουν βροχή. Ευτυχώς η κατασκευή του πλοίου τους δυσκόλεψε να ανέβουν στο κατάστρωμα και εν τω μεταξύ έφτασε ένα πολεμικό ελικόπτερο. Μόνο πολύ αργότερα μάθαμε ότι τους συνέλαβαν ». Από τότε ο κ. Γκιόλμας δεν έχει περάσει ξανά από τον Κόλπο του Αντεν, μεταξύ Σομαλίας και Υεμένης, περιοχή που θεωρείται η… Μέκκα της παγκόσμιας πειρατείας. « Αν χρειαστεί να το κάνω δεν μπορώ να αρνηθώ, είναι η δουλειά μου. Ελπίζω όμως να μη χρειαστεί».
https://captain-christos.blogspot.gr/.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης