Skip to main content

Είμαστε λαός ήσυχος.Όταν πρόκειται όμως για την ελευθερία μας, είμαστε ικανοί σαν λαός να κάνουμε πράγματα που δεν περιγράφονται.



Η ΘΥΣΙΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΝΕΩΝ ΠΕΡΣΩΝ ΠΑΡΑ
ΤΗΝ ΝΑΥΑΡΧΙΔΑ ΤΟΥ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ

Όταν εξημέρωσεν, ο μεν Ξέρξης εκάθητο εις υψηλόν μέρος και επεθεώρει τον
στόλον του και την στρατιωτικήν παράταξιν επάνω από τον τόπον όπου ήτο,
καθώς γράφει ο Φανόδημος, ο ναός του Ηρακλέους, και εις τον χώρον, όπου με
μικρόν πέραμα διαχωρίζεται η νήσος ( Σαλαμίς) από την Αττικήν। Αλλά κατά
τα λεγόμενα του Ακεστοδώρου, (ο Ξερξης εγκατεστάθη) εις κάποιο μέρος των
συνόρων προς την Μεγαρίδα επάνω από τα καλούμενα Κέρατα, όπου ετοποθέτησεν
ένα χρυσούν θρόνον, πλησίον του οποίου εστέκοντο πολλοί γραμματείς, των
οποίων το έργον ήτο να καταγράφουν όσα επρόκειτο να λάβουν χώραν κατά
την ναυμαχίαν।
Καθ΄ον χρόνον ητοιμάζετο ο Θεμιστοκλής να προσφέρει θυσίαν πλησίον της
ναυαρχίδος του, προσήχθησαν εις αυτόν τρεις αιχμάλωτοι, οι οποίοι ήσαν
ωραιότατοι εις το πρόσωπον, ενδεδυμένοι με λαμπρά φορέματα και στολισμένοι
μεγαλοπρεπώς με χρυσά κοσμήματα। Ελέγετο δε περί αυτών, ότι ήσαν τέκνα της
αδελφής του βασιλέως (Ξέρξου) Σανδαύκης και του Αρταύκτου। Όταν είδεν αυτούς
ο μάντις Ευφραντίδης, καθώς αφ΄ενός μεν ανεπήδησεν από τα ιερά σφάγια
κάποια μεγάλη και από παντού φαινομένη λάμψις, αφ΄ετέρου δε συγχρόνως
από το δεξιόν μέρος ηκούσθη κάποιο πτάρνισμα ως δηλωτικόν σημείον, αφού
εχαιρέτισε με το δεξί του χέρι τον Θεμιστοκλή τον προέτρεψε να αρχίση την
τελετήν της θυσίας από τους νεανίσκους και, αφού προσευχηθή να τους θυσιάση
(σφάξη) όλους προς τιμήν του ωμησθού Διονύσου, διότι (έλεγεν ο μάντις), ότι έτσι θα εξασφαλίσουν την σωτηρίαν των και την νίκην। Καίτοι δε ο Θεμιστοκλής εξεπλάγη, διότι ο λόγος αυτός του μάντεως ήτο υπερβολικός και φοβερός, καθώς όμως συνήθως συμβαίνει κατά τους μεγάλους αγώνας και εις περιστάσεις δυσκόλους οι περισσότεροι, επειδή εστήριζον την ελπίδα της σωτηρίας των μάλλον εις τα παράλογα παρά εις τα λογικά, επεκαλούντο τον Θεόν με μία συγχρόνος φωνήν και αφού ωδήγησαν τους αιχμαλώτους πλησίον του βωμού εξηνάγκασαν να εκτελέσθή η θυσία, καθ΄ ον τρόπον υπέδειξεν ο μάντις। Αυτά λοιπόν διηγείται ο Φανίας ο Λέσβιος, ο οποίος ήτο φιλόσοφος και δεν εστερείτο πείρας εις τα ιστορικά θέματα।
Πλούταρχου Βίοι Παράλληλοι
Θεμιστοκλής – Κάμιλλος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης