Skip to main content

Πτήσεις που δεν προσγειώθηκαν ποτέ

Από την τύχη της Αμέλια Έαρχαρτ και του αεροσκάφους της, το 1937, ως το τι πραγματικά συνέβη στην πτήση 447 της Air France, το 2009, στην ιστορία της αεροπλοϊας υπάρχουν ακόμα μερικά “σκοτεινά” σημεία και αρκετά περιστατικά που τροφοδοτούν μέχρι τις μέρες μας θεωρίες και σενάρια συνομωσίας.
1937 – Αμέλια:
Λίγο μετά την αρχή της χρονιάς ξεκίνησε μια πτήση που μέχρι σήμερα κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον όσων ασχολούνται με τα σύγχρονα άλυτα μυστήρια. Η γυναίκα-θρύλος της σύγχρονης αεροπλοϊας, η Amelia Earhart, ξεκινά μαζί με τον πλοηγό της Fred Noonan μια υπερπροσπάθεια για να καταρρίψει ένα ρεκόρ που όμοιό του δεν έχει επιτευχθεί ποτέ μέχρι τότε. Με το αεροσκάφος τους, ένα Lockheed 10 Electra, επιχείρησαν να ολοκληρώσουν τον γύρο της γης! Η προσπάθειά τους τερματίστηκε όταν το σκάφος τους χάθηκε ενώ πετούσε πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό, κοντά στο νησί Howland. Έκτοτε δεν βρέθηκαν ποτέ ούτε τα πτώματα των δύο τολμηρών αεροπόρων, ούτε όμως κάποιο ίχνος, έστω ένα συντρίμμι από το σκάφος τους. Για δεκαετίες αρκετοί έψαξαν για ίχνη, πέταξαν στην ίδια διαδρομή, ερεύνησαν ακόμα και νησιά ή βράχους στη νοητή γραμμή της ιστορικής αυτής πτήσης, αλλά άδικα. Γύρω από το θρίλερ αυτό έχουν αναπτυχθεί δεκάδες θεωρίες και σενάρια. Οι περισσότεροι ειδικοί θεωρούν πως το αεροπλάνο έμεινε από καύσιμα και συνετρίβη στη θάλασσα, άλλοι τονίζουν πως το ζεύγος των πιλότων επιχείρησε αναγκαστική προσγείωση στο νησί Gardner, χωρίς όμως να μπορούν να απαντήσουν που βρίσκονται τα συντρίμμια. Υπάρχουν όμως και αυτοί που δηλώνουν πεπεισμένοι πως η Αμέλια Έαρχαρτ ήταν κατάσκοπος των Αμερικανών που κατερρίφθη από Ιάπωνες, άλλοι ότι επέζησε του ατυχήματος αλλά θέλησε να αποσυρθεί στο Νιου Τζέρσεϊ, όπου έζησε για δεκαετίες με ψεύτικη ταυτότητα και τέλος υπάρχουν και κάποιοι που πιστεύουν πως η ίδια, ο πλοηγός της και το σκάφος τους απήχθησαν από εξωγήινους…
1944 – Που βρίσκεται ο Γκλεν Μίλερ;Ήταν ένας μύθος της μουσικής και ένας από τους σταρ που στάθηκαν στο πλευρό των συμμαχικών δυνάμεων που πολεμούσαν στην Ευρώπη τον Χίτλερ. Ήταν Δεκέμβριος του 1944 όταν ο Γκλεν Μίλερ έδωσε μια ακόμα παράσταση, με τη μπάντα του αμερικανικού στρατού, στο Bedford της Βρετανίας. Στις 15 Δεκεμβρίου 1944 επιβιβάζεται σε ένα μονοκινητήριο της αγγλικής RAF και με τον πιλότο του κατευθύνονταν στο Παρίσι, για μια νέα εμφάνισή του μπροστά σε χιλιάδες Αμερικανούς στρατιώτες. Το αεροπλάνο εξαφανίστηκε πάνω από τη Μάγχη. Ουδέποτε βρέθηκε σημάδι του! Οι θεωρίες πολλές: κάποιοι ισχυρίζονται πως το αεροπλάνο κατερρίφθη κατά λάθος από φιλικά πυρά. Υπάρχει όμως και μια επώνυμη μαρτυρία εντελώς διαφορετική. Ο Γερμανός δημοσιογράφος Udo Ulfkotte, έγραψε στην εφημερίδα Bild, οτι ο Miller έφτασε στην Γαλλία αλλά πέθανε απο καρδιά σε οικο ανοχής στο Παρίσι.
1945 – Πτήση 19:
Στις 5 Δεκεμβρίου 1945, πέντε ελαφρά βομβαρδιστικά του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού απογειώθηκαν από τη Φλόριντα για μια εκπαιδευτική πτήση ρουτίνας. Ο κωδικός της αποστολής ήταν “Πτήση 19”. Μετά από λίγες ώρες και τα πέντε αεροσκάφη, με τα 14 άτομα που αποτελούσαν τα πληρώματά τους, χάθηκαν από τα ραντάρ και από προσώπου γης. Αμέσως απογειώθηκε ένα αεροσκάφος έρευνας με 13 άτομα πλήρωμα για να ερευνήσει την περιοχή. Σχεδόν αμέσως χάθηκε κι αυτό. Οι πρώτες πληροφορίες ήθελαν το δεύτερο αυτό σκάφος να εξερράγη στον αέρα. Ποτέ δεν βρέθηκαν συντρίμμια από κανένα αεροπλάνο.
Μετά από εβδομάδες ερευνών το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό κατέληξε στο συμπέρασμα πως ο αρχηγός της αποστολής, εκπαιδευτής Σμηναγός Charles Taylor, χάθηκε πάνω από τον Ωκεανό, όταν σταμάτησε να λειτουργεί η πυξίδα του, απέτυχε να βρει δρόμο επιστροφής και τελικά τα αεροπλάνα της πτήσης 19 χάθηκαν στα νερά όταν έμειναν από καύσ��μα. Το πόρισμα του Ναυτικού δεν έγινε δεκτό από την μητέρα του Σμηναγού Taylor, ενώ και τα μέσα Ενημέρωσης αναζητούσαν πιο “πειστικές” απαντήσεις, αφού ποτέ δεν βρέθηκαν συντρίμμια ή πτώματα. Τελικώς το πόρισμα άλλαξε, η “Πτήση 19” επισήμως κηρύχθηκε απώλεια λόγω αδιευκρίνιστων συνθηκών κι έκτοτε αποτελεί το βασικό σενάριο για τις ιστορίες γύρω από το περιβόητο “Τρίγωνο των Βερμούδων”.
1947 – Star Dust:Μια πτήση της εταιρείας British South American Airways από την Χιλή προς το Μπουένος Άιρες, εξαφανίζεται πάνω από τις Άνδεις, εν μέσω χιονοθύελλας. Για περισσότερα από 50 χρόνια δεν βρέθηκε το παραμικρό σημάδι είτε από ��ο σκάφος, είτε από τους συνολικά 11 επιβάτες του. Τελικά, μια αποστολή ορειβατών θα πέσει πάνω στο κουφάρι του μοιραίου αεροσκάφους τον Ιανουάριο του 2000! Συντρίμμια και κάποια ανθρώπινα απομεινάρια είχαν “κρυφτεί” για μισό και πλέον αιώνα στην κορυφή του βουνού Tupungato κοντά στα σύνορα Αργεντινής – Χιλής. Οι ειδικοί που εξέτασαν το σημείο της συντριβής και τα συντρίμμια αποφάνθηκαν πως το δυστύχημα οφειλόταν στον εξαιρετικά άσχημα καιρό και όχι σε ανθρώπινο λάθος του πιλότου.
Μάλιστα εικάζουν πως το αεροπλάνο δεν εντοπίστηκε επί σειρά ετών γιατί μόλις συνετρίβη προκάλεσε χιονοστιβάδα και τελικώς θάφτηκε κάτω απ’ αυτήν. Πάντως μέχρι σήμερα κανείς δεν έχει λύσει το γρίφο του τελευταίου σήματος σε κώδικα Μορς που έστειλε το αεροσκάφος. Μάλιστα το συγκεκριμένο εστάλη δύο φορές. Επρόκειτο για μια λέξη: “STENDEC”. Δεκάδες οι θεωρίες για το τι ακριβώς σήμαινε αυτή η λέξη, με τις πιο ακραίες να κάνουν λόγο για αναγραμματισμένο σήμα βοηθείας προς τρίτη, άγνωστη δύναμη ή για σήμα ειδοποίησης για επίθεση από το έδαφος. Πολλοί λένε πως το σκάφος κουβαλούσε σημαντικά διπλωματικά έγραφα.
1948 – Star Tiger:Ίδια εταιρεία, ίδιος τύπος αεροπλάνου. 30 Ιανουαρίου 1948: Το σκάφος Star Tiger της BSAA απογειώνεται απο την Santa Maria στις Αζόρες και κατευθύνεται στις Βερμούδες όπου όμως δεν θα φτάσει ποτέ. Σύμφωνα με τις αναφορές στην περιοχή επικρατούσαν πολύ κακές καιρικές συνθήκες, τέτοιες που ανάγκασαν το αεροπλάνο με τους 25 επιβάτες του να πετάει σε χαμηλό ύψος λόγω των ισχυρών ανέμων και μπροστά του να πετά αεροσκάφος της ακτοφυλακής για να ελέγχει τον καιρό και τη διαδρομή. Το προπορευόμενο σκάφος προσγειώθηκε στις Βερμούδες χωρίς προβλήματα. Το Star Tiger δεν έφτασε ποτέ, πουθενά. Δεν έχει βρεθεί ποτέ ούτε ένα ίχνος του….
1949 – Star Ariel:Αν η εταιρεία BSAA συνέχιζε τη λειτουργία της μέχρι σήμερα δύσκολα θα της… καθόταν πελάτης! Άλλο ενα αεροπλάνο της, το Star Ariel, εξαφανίστηκε κατα την διάρκεια μιας πτήσης απο τις Βε��μούδες στην Τζαμαικα στις 17 Ιανουαρίου 1949.
Ήταν ίδιος τύπος αεροπλάνου με το Star Tiger και απογειώθηκε με πολύ καλό καιρό αλλά είχε προβλήματα επικοινωνίας με τον ασύρματο καθ´ όλη την διάρκεια της πτήσης. Δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του και οι έρευνες για επιζώντες μεταξύ των 20 επιβαινόντων σταμάτησε στις 25 Ιανουαρίου. Οι θεωρίες για το τι συνέβη στην πτήση αυτή είναι πολλές, κάποιοι μιλάνε ακόμα και για σαμποτάζ…
1962 – FLYING TIGER LINE – Πτήση 739:
Θεωρητικά επρόκειτο για μία ακόμα πτήση ρουτίνας, με το στρατιωτικό μεταγωγικό τύπου Lockheed Super Constellation να μεταφέρει Αμερικανούς στρατιώτες στο Βιετνάμ. Το αεροσκάφος ανεφοδιάστηκε με καύσιμα στη βάση του Γκουάμ, στις 16 Μαρτίου του 1962, απογειώθηκε εκ νέου και απλά… εξαφανίστηκε. Επί 8 ημέρες το σύνολο των δυνάμεων του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού και της αεροπορίας σάρωσαν τον Ειρηνικό Ωκεανό για να βρουν ένα ίχνος της μοιραίας πτήσης. Δεν βρήκαν ούτε ένα κομμάτι του αεροπλάνου, ούτε ένα ίχνος από τους 107 επιβαίνοντες. Η επίσημη θέση των ΗΠΑ είναι πως το αεροσκάφος εξερράγη για άγνωστο λόγο στον αέρα. Οργιάζουν πάντως οι θεωρίες πως είτε κατερρίφθη, είτε συνετρίβη στη θάλασσα μετά από σαμποτάζ στις μηχανές του που έγινε ενόσω το σκάφος βρισκόταν στη ναυτική βάση του Γκουάμ.
1994: USAIR Πτήση 427:
Η Πτήση 427 της USAir βρισκόταν ελάχιστα λεπτά πριν την προσγείωση στο Πίτσμπουργκ, προερχόμενη από το Σικάγο. Ήταν 8 Σεπτεμβρίου του 1994, τίποτε δεν προμήνυε την τραγωδία. Αίφνης το αεροσκάφος συνετρίβη στο έδαφος με ταχύτητα 300 μιλίων την ώρα. Ακαριαίος ο θάνατος για τους 132 επιβαίνοντες και τεράστια τα ερωτήματα. Οι έρευνες έδειξαν πως το αεροπλάνο, ένα Boeing 737-3B7, έπεσε σε περιδήνηση για 28 δευτερόλεπτα προτού συντριβεί και απέδωσαν την τραγωδία σε βλάβη της βαλβίδας του πηδαλίου. Μιας βαλβίδας που κατά πολλούς συνομωσιολόγους δεν βρέθηκε ποτέ…
1996: TWA – Πτήση 800:
Ίσως η τραγωδία που έχει πυροδοτήσει τα περισσότερα σενάρια συνομωσίας από κάθε άλλη στη σύγχρονη ιστορία. Η πτήση 800 της ΤWA εξερράγη στον αέρα, λίγο μετά την απογείωσή της από τη Νέα Υόρκη. Δεκάδες αυτόπτες μάρτυρες δήλωσαν πως το αεροπλάνο χτυπήθηκε από μια “λωρίδα φωτός”, από κεραυνό, ή από κάτι “φωτεινό”. Η ουσία είναι πως χάθηκαν 230 ψυχές και πως επισήμως οι ερευνητές απέδωσαν την τραγωδία σε βραχυκύκλωμα στα ηλεκτρικά του αεροπλάνου που προκάλεσαν σπινθήρες και τελικώς έκρηξη του ντεπόζιτου καυσίμων. Οι θεωρίες πολλών λένε άλλα: πως το σκάφος χτυπήθηκε από πύραυλο, από βόμβα, ακόμα και από μετεωρίτη. Και πως σε κάθε περίπτωση η αμερικανική κυβέρνηση γνωρίζει τι συνέβη και το αποκρύπτει…

1999 – EguptAir – Πτήση 990:


Μυστήριο περιβάλλει την συντριβή της πτήσης 990 της EgyptAir από τη Νέα Υόρκη στο Κάϊρο. Το Μπόινγκ 767 απογειώθηκε στις 31 Οκτωβρίου 1999 και συνετρίβη στον Ατλαντικό νοτια της Μασαχουσέτης λίγη ώρα μετά. Φυσικά χάθηκαν και οι 217 επιβαίνοντες. Η πτήση έχει μείνει γνωστή ως η “εκδίκηση του συγκυβερνήτη”. Η ιστορία θέλει τον Gamil el-Batouty, συγκυβερνήτη της πτήσης να είχε στο παρλεθόν κατηγορηθεί για σεξουαλική παρενόχληση από μέλος της εταιρείας το οποίο κατά σύμπτωση επέβαινε στη συγκεκριμένη πτήση. Πάντα σύμφωνα με την ίδια ιστορία ο κυβερνήτης του αεροπλάνου, Hatem Rushdy, είπε στον el-Batouty ότι αυτή θα ήταν η τελευταία πτήση του. Τότε ο συγκυβερνήτης του απάντησε: “Και η δική σου”. Αργότερα, όταν ο πιλότος πήγε στην τουαλέτα τα μαυρα κουτιά έχουν καταγράψει τον el-Batouty να λέει ψιθυριστά: “Αφήνομαι στον Θεό”. Αμέσως μετά έβαλε τον αυτόματο πιλότο και έστρεψε το αεροπλάνο προς την θαλασσα… Επαναλάμβανε την φράση όσο το αεροπλάνο “έπεφτε”. Ο πιλότος επέστρεψε στο πιλοτήριο αλλά δεν μπόρεσε να επαναφέρει το αεροπλάνο.
2009: AIR FRANCE Πτήση 447:
Η τελευταία – χρονικά – μεγάλη ιστορία συνομωσίας πριν από την τρέχουσα τραγωδία με το τζετ της Malaysia Airlines. Η πτήση 447 της Air France με 228 επιβάτες συνετρίβη στον Ατλαντικό την 1η Ιουνίου του 2009. Για μήνες οι έρευνες ήταν άκαρπες έως ότου αρχικώς βρέθηκαν κάποια συντρίμμια, μετά περίπου 50 πτώματα και τέλος τα μαύρα κουτιά της πτήσης, δύο ολόκληρα χρόνια μετά, τον Μάϊο του 2011. Οι έρευνες κατέληξαν, μετά από 4 χρόνια (!), στο συμπέρασμα πως οι βασικοί αισθητήρες του αεροπλάνου έπιασαν πάγο με αποτέλεσμα να αποσυνδεθεί ο αυτόματος πιλότος, πως το πλήρωμα προσπάθησε να επιδιορθώσει την ζημιά αλλά τελικά δεν τα κατάφερε και ουδέποτε μπόρεσε να ανακτήσει τον έλεγχο του σκάφους που τελικώς συνετρίβη στον ωκεανό. Μέχρι σήμερα πάντως δεν έχουν βρεθεί τα πτώματρα 74 επιβατών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης