Skip to main content

Προδοσία μεν, αλλά και τρελό κονόμι δε;



Υπάρχ��ι συνέχ��ια και συνέπεια;Ο επόμενος συνεχίζει το έργο του προηγούμενου;Εάν τα είχαμε μόνον με τα απόνερα τους δεν θα τολμούσε ούτε ένας λαθρέμπορος διακινητής να περάσει από την Τουρκία στα νησιά αλλά δεν τα έχουμε γιατί; Μην ρωτάτε είναι ενοχλητικό και αντίθετο σε ……κομματικές γραμμές ….Διαβάστε δυο άρθρα του 2012 και του 2014 που υποψίες άφηναν …σήμερα μετά την λαθροεισβολή ξέρουμε

Τέσσερα χόβερκραφτ είχαμε και τα πουλήσαμε στους Κινέζους; Εμείς τα πουλήσαμε στην χώρα που είναι πρωτοπόρος στην νανοτεχνολογία, για εμάς ήταν άχρηστα για αυτούς χρήσιμα.


Η Ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα την πώληση των τεσσάρων αερόστρωμνων Zubr, που διέθετε το Ελληνικό πολεμικό ναυτικό, στις Κινεζικές ένοπλες δυνάμεις, καθώς «χρειάζεται τα χρήματα».Tο Ειδησεογραφικό πρακτορείο Asia Defence News, αλλά και εφημερίδες του Χόνγκ Κόνγκ, επικαλούνται δηλώσεις αξιωματούχου του Ελληνικού πολεμικού ναυτικού, (Kleftos Priapos), που επιβεβαιώνει την πώληση των τεσσάρων σκαφών.Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο αξιωματούχος που κατονομάζεται είπε σε Φιλιππινέζο ρεπόρτερ πως δεν υπάρχει πρόβλημα με την ισχύουσα Ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με την πώληση : «Καθώς τα Zubr ήταν όλα κατασκευασμένα είτε στην Ρωσία ή στην Ουκρανία, η πώληση αυτών των χόβερκραφτ δεν παραβιάζει τους ισχύοντες κανόνες του ΝΑΤΟ, για την μεταφορά οπλικών συστημάτων στην Κίνα».«Αυτή είναι μια απολύτως νόμιμη μεταφορά, και εκτός αυτού, χρειαζόμαστε τα χρήματα», κατέληξε ο ίδιος.Ο κινεζικός Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός έχει στην δύναμη του ήδη αρκετά σκάφη τύπου Zubr, που έχει προμηθευτεί από την Ουκρανία.
Το μεγαλύτερο από πεντακόσιους τόνου σκάφος, είναι το μεγαλύτερο, σε χωρητικότητα, χόβερκραφτ του κόσμου. Τα πλοία αυτού του τύπου μπορούν να μ��ταφέρουν μέχρι και τρία άρματα, τουλάχιστον 300 στρατιώτες, και έχουν την δυνατότητα να ταξιδεύουν για εκατοντάδες μίλια.Σύμφωνα με πληροφορίες το πρώτο από τα προσφάτως αγορασθέντα Zubr, με αριθμό 1337 (πρώην Ζάκυνθος ), θα παραδοθεί στο τέλος του τρέχοντος έτους, στο κινεζικό ναυτικό, όπως καταλήγει το δημοσίευμα.Κυριακή, 5 Αυγούστου 2012Υποψίες για σαμποτάζ (!) στο πολεμικό Hovercraft

Το μυστικό της Αμφιάλης. Τι μπορεί να κρύβει η πυρκαγιά που κατέστρεψε μέσα στον ναύσταθμο το πιο σύγχρονο και ετοιμοπόλεμο πλοίο ταχείας μεταφοράς στρατευμάτων. Τα μεγάλα και κρίσιμα ερωτήματα, τι λένε οι αυτόπτες μάρτυρες
Δολιοφθορά ή αμέλεια; Σαμποτάζ ή τραγικό ανθρώπινο λάθος; Ο,τι απ’ τα δυο κι αν συμβαίνει, η πραγματικότητα είναι ότι… το Πολεμικό Ναυτικό δέχτηκε καίριο πλήγμα στις δυνατότητες άμεσης αντίδρασης και υπεράσπισης των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου με τη μυστηριώδη πυρκαγιά που κατέκαψε την περασμένη Δευτέρα το Πλοίο Ταχείας Μεταφοράς (ΠΤΜ) στρατευμάτων «Κέρκυρα» (L184), το πιο σύγχρονο και ετοιμοπόλεμο από τα τέσσερα αποβατικά ZUBR ρωσικής (τα τρία) και ουκρανικής (το τέταρτο) ναυπήγησης. Το «Κέρκυρα» είχε παραληφθεί το 2005, ενώ τα υπόλοιπα το 2001.
Η πυρκαγιά ξέσπασε από άγνωστη αιτία στο εξωτερικό (!) του σκάφους και περιέργως μεταδόθηκε πολύ γρήγορα, καθώς δεν υπήρχε καν ομάδα πυρόσβεσης σε ετοιμότητα. Έτσι, για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Πολεμικό Ναυτικό χάνει ένα υπερπολύτιμο πλοίο και ο αρχηγός του Όπλου αντιναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης γίνεται ο πρώτος αρχηγός που χάνει πλοίο εν καιρώ ειρήνης και μάλιστα ευρισκόμενο εν όρμω.
Από την πυρκαγιά καταστράφηκε μέρος του πρυμναίου τμήματος και μαζί του χάθηκε και το 50% των ικανοτήτων ταχείας μεταφοράς στρατευμάτων σε σημεία κρίσεων του ΓΕΕΘΑ, αφού πλέον μόνο δυο σκάφη από τα τέσσερα αρχικών αγορασθέντα ήταν σε υπηρεσιακή κατάσταση για διάφορους λόγους, που θα δούμε εν συνεχεία, το καμένο «Κέρκυρα» και το «Κεφαλληνία» (L180).
Το σκάφος ήταν ένα από τα δυο που βρίσκονται σε ετοιμότητα για αναχώρηση.
Το μυστηριώδε�� είναι ότι η πυρκαγιά ξέσπασε μέσα στον ναύσταθμο της Αμφιάλης, όπου βρίσκονται η Διοίκηση Ναυτικής Εκπαίδευσης (ΔΝΕ), τα Κέντρα Εκπαίδευσης και οι εγκαταστάσεις της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ), της Διοίκησης Ταχέων Σκαφών (ΔΤΣ) και βέβαια τα αερόστρωμνα της Διοίκησης Αμφιβίων Δυνάμεων (ΔΑΔ)! Πόσες πιθανότητες υπάρχει να αρπάξει φωτιά ένα πολεμικό πλοίο μέσα στην «καρδιά» ενός πολεμικού ναυστάθμου και να καταστεί μη επιχειρησιακό; Όσο κι αν ανατρέξαμε στη διεθνή βιβλιογραφία δεν βρήκαμε πουθενά τέτοιο περιστατικό.
Σαμποτάζ…
Συμφωνά με αυτόπτες μάρτυρες, η φωτιά ξεκίνησε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία σε χώρο εξωτερικό του σκάφους. Το ενδεχόμενο σαμποτάζ μέσα στον ναύσταθμο δυστυχώς είναι υπαρκτό. Π.χ., εύκολα ένας μηχανισμός με φωσφορικό υλικό, που δεν ανιχνεύεται, θα μπορούσε να κατακάψει το σκάφος, όπως και συνέβη.
Ως εκ τούτου μεγάλα και κρίσιμα είναι τα ερωτήματα που ανακύπτουν από την πυρκαγιά τόσο ως προς τις συνθήκες υπό τις οποίες αυτή προκλήθηκε όσο και από τη μη έγκαιρη αντίδραση των πυροσβεστικών ομάδων του Πολεμικού Ναυτικού και όλα αυτά στον κεντρικό ναύσταθμο της Αμφιάλης.
Το γεγονός ότι η φωτιά ξέσπασε στο πρυμναίο τμήμα του πλοίου, το οποίο βρισκόταν προς την πλευρά της θάλασσας, δηλαδή σε ένα σημείο με πολύ περιορισμένη προσβασιμότητα, περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Το μόνο ευχάριστο στην όλη υπόθεση είναι ότι η πυρκαγιά δεν κατέστρεψε ολοσχερώς το πρυμναίο τμήμα, όπου βρίσκονται και οι πέντε αεριοστρόβιλοι, αλλά περιορίστηκε στη «φούστα» της πρύμνης και ορισμένα αντικαταστάσιμα υλικά.
Υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαμε να πούμε «μικρό το κακό», αλλά στην περίπτωση των ZUBR, με τα «ειδικά» πολιτικά προβλήματα, δεν είναι ακριβώς έτσι: Πριν από πέντε χρόνια σε μια προσέγγιση ενός άλλου ZUBR στη ράμπα μια λάθος κίνηση στο τιμόνι είχε ως αποτέλεσμα να προσκρούσει το σκάφος στην ξηρά και να καταστραφεί η «φούστα» του.
Από τότε μένει δεμένο και κανείς δεν έχει ασχοληθεί μαζί του, με τη δικαιολογία της «έλλειψης κονδυλίων», ακόμα κι όταν δεν υπήρχε θέμα κονδυλίων πριν από το 2010. Πόσο κοστίζει μια «φούστα» από τη Ρωσία; 2.000.000 ευρώ!
Προβληματισμός
Αυτό π��υ πρα��ματικά δημιουργεί προβληματισμό είναι ότι έχουν αρχίσει και διαρρέουν φήμες περί «τσιγάρου» που έπεσε επάνω στα ειδικά υφασμάτινα επικαλύμματα που έχουν αγοραστεί (χωρίς να δώσει έγκριση ο κατασκευαστής) για να προστατεύουν -υποτίθεται- τις ελαστικές «φούστες» από τον ήλιο. Αυτά θα έπρεπε να είναι άφλεκτα, αλλά -λένε από το Π.Ν.- αποδείχτηκαν εξαιρετικά εύφλεκτα και μάλλον κάποιος έριξε τσιγάρο πάνω τους ή κάποιο αφημένο γυαλί προκάλεσε πυράκτωση των υφασμάτων, άρπαξαν φωτιά, η οποία στη συνέχεια μεταδόθηκε στη «φούστα».
Αυτά, τονίζουμε, αφήνονται να διαρρεύσουν και θα πρέπει να αναμένουμε το επίσημο πόρισμα της Πυροσβεστικής. Ακόμα κι έτσι να είναι, οι ευθύνες αυτών που έδωσαν την έγκριση προμήθειας στο συγκεκριμένο ύφασμα επικάλυψης, που από άφλεκτο αποδείχτηκε εύφλεκτο, κι αυτών που εξέδωσαν την αρχική εντολή προμήθειας, χωρίς να έχει την έγκριση του κατασκευαστή ένα τέτοιο υλικό, είναι ακριβώς ως να ενεργούσαν για λογαριασμό του εχθρού.
Πιθανή περίπτωση
Σε οποιαδήποτε περίπτωση το σαμποτάζ παραμένει η πιο πιθανή περίπτωση, ακόμα κι έτσι να είναι. Σε πόσα πολεμικά πλοία δεμένα στον ναύσταθμο ένα τσιγάρο (το οποίο -σημειωτέον- απαγορεύεται ρητά) μπορεί να προκαλέσει τέτοια πυρκαγιά ή πόσα… γυαλιά κυκλοφορούν αδέσποτα στο σκάφος για να προκαλέσουν πυράκτωση; Κι όλα αυτά συνέβησαν στο νεότερο πλοίο, που βρισκόταν μάλιστα σε επιχειρησιακή επιφυλακή (βάσει της Δομής Δυνάμεων, δύο αερόστρωμνα πρέπει να είναι έτοιμα ανά πάσα στιγμή για να αναλάβουν δράση).
Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Μιχάλης Κωσταράκος έχει ζητήσει από τον αρχηγό του Πολεμικού Ναυτικού να κινηθούν ταχύτατα οι διαδικασίες για να διαπιστωθούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες προκλήθηκε η καταστροφική πυρκαγιά.
Ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ φέρεται αποφασισμένος να ζητήσει καταλογισμό ευθυνών, καθώς η καταστροφή του αερόστρωμνου δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους επιχειρησιακούς σχεδιασμούς που έχει στο μυαλό του αναφορικά με την ανάγκη να βρίσκεται σε συνεχή ενεργοποίηση η Δύναμη Ταχείας Επέμβασης.Πηγες:crashonline.grΚαί(ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 05/08/2012 – Σ.Λ.)





Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης