Το ρεπορτάζ, το οποίο φέρει τον τίτλο «Η θεά ανοίγει τα φτερά της στην παλίρροια», αναφέρεται στα κύματα των τουριστών που συρρέουν κατά εκατοντάδες για να θαυμάσουν το αρχαιοελληνικό κομψοτέχνημα.
«Περισσότερο από ένα εκατομμύριο
άτομα έχουν σταθεί μπροστά στο ελληνικό έργο τέχνης μετά την πρόσφατη «επιστροφή στο σπίτι», αναγράφεται χαρακτηριστικά.
Πριν τις εργασίες συντήρησεις, υπογραμμίζει η εφημερίδα, ο κόσμος που έσπευδε να δει «ένα από τα τρία πιο εμβληματικά εκθέματα του Λούβρου» (τα άλλα δύο είναι η Τζιοκόντα του Ντα Βίντσι και η Αφροδίτη της Μήλου) ήταν και πάλι πολύς, αλλά «από τη Νίκη έλειπε ο αέρας του θριάμβου». «Τώρα δεν υπάρχει χώρος να σταθείς στα σκαλοπάτια», αναφέρει η ισπανική εφημερίδα όπου τα ��λικ των φωτογραφικών μηχανών ακούγονται ασταμάτητα, ενώ πολλοί είναι οι τουρίστες που βγάζουν αυτοφωτογραφίες με φόντο τη Νίκη της Σαμοθράκης.
Ακολουθεί λεπτομερέστατη αναφορά στα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στην αρχαιότητα για την κατασκευή του αγάλματος, το λευκό μάρμαρο Πάρου και Ρόδου, αλλά και στη δουλειά των ελλήνων γλυπτών της εποχής, η οποία πριν από τη συντήρηση δεν φαινόταν. Τώρα αναδεικνύονται για παράδειγμα, οι λευκές πτυχές που κάνει το φόρεμα της Νίκης σα να ανεμίζει από τον αέρα του Αιγαίου. Παράλληλα τονίζεται ότι στο Λούβρο είτε φυλάσσονται είτε εκτίθενται ξεχωριστά, 30 ακόμα κομμάτια της δ��μιουργίας που είτε ανήκουν στη Νίκη είτε στη βάρκα όπου είχε τοποθετηθεί.
Ειδική αναφορά γίνεται και στο κόστος συντήρησης του αγάλματος που άγγιξε τα 4 εκατ. ευρώ και στην εκστρατεία των αρχαιολόγων του μουσείου για να βρεθούν τα κονδύλια από σειρά δωρεών.«Σε κάθε γωνιά του Λούβρου υπάρχουν αφίσες με τη λίστα των δωρητών» αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Αφήστε μια απάντηση