Ο ΚΑΠΕΤΑΝΙΟΣ ΦΑΝΤΑΣΜΑ

aoristies-placeholder image



%CE%9A%CE%9F%CE%A5%CE%A1%CE%A4%CE%9F%CE%A5%CE%9B%CE%9F%CE%A5%CE%A3Στο περιοδικό των αποστράτων αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος : Λιμενικά Χρονικά διαβάζω το φθινόπωρο του 2001:
«Έφυγε σε ηλικία 87 ετών ο “καπετάνιος φάντασμα του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου , ο πλοίαρχος που πάτησε στην Νορμανδία πριν από τον Αϊζενχάουερ Δημήτρης Παρίσης. Γεννημένος το 1914 στα Μοσχονήσια ο Δημήτρης Παρίσης μπάρκαρε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 1933 , σε ηλικία 19 ετών . Μετά από 7 χρόνια στις 18.5.1940 και σε ηλικία 26 ετών , γίνεται πλοίαρχος του “Γεώργιος Π.”. Ο Δημήτρης Παρίσης τιμήθηκε με τον πολεμικό σταυρό , τον σταυρό στρατηγικής ανδρείας και τον χάλκινο σταυρό ναυτικού αγώνα , για τους αγώνες του ως εθελοντής σε αποστολές θανάτου κατά την απόβαση της Νορμανδίας. Πήρε μέρος πριν από αυτήν σε αλλεπάλληλες νηοπομπές και μεταφορές ΤΝΤ και άλλων πολεμοφοδίων , όπως και τροφίμων . Τον Ιούνιο του 1944, μετά την απόφαση για απόβαση στην Νορμανδία , οι σύμμαχοι ζητάνε μερικούς “τρελούς”, οι οποίοι έπρεπε να βουλιάξουν τα καράβια τους στις Νορμανδικές ακτές για να στηθεί η γέφυρα της απόβασης . Ένας από τους δύο εθελοντές είναι ο Δημήτρης Παρίσης . Όπως χαρακτηριστικά έλεγε: “Πάτησα μαζί με άλλους Έλληνες ναυτικούς στην Νορμανδία πριν από τον Αϊζενχάουερ”. Η προετοιμασία την απόβασης έγινε στο Μέθιλ (λιμάνι της ανατολικής Αγγλίας) και επικεφαλής του “κομβόι του θανάτου” (όπως το αποκαλούσαν) ορίστηκαν τρία πλοία : Τα εγγλέζικα “Αλιμπαγκ” και “Φλάουερ Γκέιτ” και το ελληνικό “Γεώργιος Π.” με πλοίαρχο τον Δημήτρη Παρίση και άλλους 15 Έλληνες ναύτες εθελοντές. Για την βύθιση του πλοίου τοποθέτησε 2 βόμβες σε καθένα από τα πέντε αμπάρια και 2.000 τόνους άμμο και σαβούρα. Τα πλοία της θυσίας ήταν 62 .Τα 32 εξυπηρέτησαν τον Αγγλικό τομέα απόβασης και τα υπόλοιπα τον Αμερικανικό. Οι Άγγλοι τον Δημήτρη Παρίση τον αποκαλούσαν “καπετάνιο φάντασμα”. Σύμφωνα με τα παγκόσμια ναυτικά χρονικά είναι ίσως ο μοναδικός καπετάνιος , ο οποίος κατάφερε να βγάλει πλοίο του από το κέντρο κυκλώνα , ένα πλοίο που είχε ξεκινήσει από το Κιουρασάο με 17.000 τόννους πετρέλαιο. Δημήτρης Παρίσης , παρά τις πολυάριθμες συμμετοχές του στο καμβόι του θανάτου , δεν είχε κανένα ατύχημα. Οι συνάδελφοί του θα θυμούνται την ηγετική του φυσιογνωμία , την γενναιότητα και τον πατριωτισμό του , τον ήρεμο χαρακτήρα του και το εκπληκτικό ηχόχρωμα της φωνής του , με το οποίο κατόρθωνε να αντιμετωπίζει τις δύσκολες καταστάσεις της θάλασσας σε πόλεμο και ειρήνη».

Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ (1901-2001) ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΜΗΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης

Λογότυπο aoristies.gr
  • 0
  • 2.304.021