Skip to main content

Το τέλος του εμποράκου

cΛιτότητα,γήρανση και διαδικτύο γονατίζουν τις επιχειρήσεις ρούχων

‘Ηταν κάποτε η ατμομηχανή του εμπορίου και του real estate αλλά σήμερα παραπαίει, καθώς αντιμετωπίζει
τεράστια προβλήματα λόγω μείωσης του τζίρου και του έντονου ανταγωνισμού απο τις διαδικτυακές πωλήσεις. Πρόκειται για τον εμπορικό κλάδο των ειδών ένδυσης και υπόδησης που έχει πληγεί έντονα απο την κρίση.Η χρονιά που πέρασε ήταν πολύ δύσκολη για πολλά καταστήματα έτοιμων ενδυμάτων και το 2018 η κατάσταση αναμένεται ακόμη χειρότερη. Ο διεθνής ανταγωνισμός είναι σκληρός. Διαδικτυακά καταστήματα όπως το Zalando καταγράφουν τεράστια κέρδη.

Ακόμη και μεγάλες εταιρείες όπως η Adidas επενδύουν πλέον κυρίως στο ηλεκτρονικό εμπόριο, διατηρώντας λίγα καταστήματα στους εμπορικούς δρόμους των πόλεων -Στους εμπορικούς δρόμους άλλωστε επιτυχία σημειώνουν κυρίως οι αλυσίδες οικονομικών ρούχων και άλλων ειδών.To ότι δεν αυξάνεται ο τζίρος των μαγαζιών ρούχων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση του κόστους συντήρησης ενός κλασικού καταστήματος ένδυσης σε έναν εμπορικό δρόμο. Η αγορά της ένδυσης μοιάζει με μια πισίνα με καρχαρίες.Οι πολυάριθμες χρεοκοπίες και η ανισορροπία στην αγορά πέρσι κατέδειξε πόσο σκληρά ανταγωνιστικός είναι ο κλάδος.

Στο μεταξύ η πίεση στις μπουτίκ αλλά και τους οίκους μόδας αναμένεται να αυξηθεί, δεδομένου ότι η ζήτηση ρούχων online καταγράφει διαρκώς ανοδική πορεία. Αξίζει να σημειωθεί βέβαια ότι δεν προκαλεί έκπληξη στους ειδικούς του χώρου η κρίση που έχει χτυπήσει τα καταστήματα ένδυσης. Σύμφωνα με ειδικούς, πάντα θα υπάρχουν online καταστήματα που «νικούν» τις προσφορές ρούχων στα συμβατικά καταστήματα. Υπό αυτό το πρίσμα εάν οι ιδιοκτήτες των «παραδοσιακών» καταστημάτων θέλουν να σταθούν στον ανταγωνισμό, θα πρέπει να κάνουν και οι ίδιοι προσφορές, τις οποίες οι πελάτες να μην μπορούν να τις βρουν στο ίντερνετ.

Οι πελάτες έτσι θα «ανταμείψουν» αυτά τα καταστήματα επιλέγοντάς τα για τις αγορές τους. Διεθνώς ο κλάδος βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο. Σύμφωνα με έρευνα της συμβουλευτικής εταιρείας ΜcΚιnsey και της οικονομικής επιθεώρησης Business of Fashion (BoF), το 2018 καταγράφηκε αύξηση στις πωλήσεις ενδυμάτων και υποδυμάτων στις αναδυόμενες οικονομίες της Ασίας, της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, εκτός δηλαδή Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής. Τα περισσότερα κέρδη εισέπραξαν μάλιστα από τη μια πλευρά εταιρείες πολυτελούς ένδυσης κι από την άλλη οικονομικές αλυσίδες.

Αντίθετα στις εταιρείες μεσαίου βεληνεκούς, των οποίων τα ενδύματα δεν είναι ούτε πολύ φθηνά ούτε πολύ ακριβά, η ανάπτυξη κινήθηκε σε μέτρια επίπεδα. Επόμενη μεγάλη πρόκληση για τον χώρο της ένδυσης, διεθνώς , είναι η γήρανση του πληθυσμού, η οποία θα έχει επιπτώσεις αναπόφευκτα και στον τομέα της ένδυσης. Ειδικοί εκτιμούν ότι η αγορά ενδέχεται να συρρικνωθεί κι άλλο εξαιτίας της γήρανσης, ένα δεδομένο που ο κλάδος της ένδυσης θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη.

Πηγή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης